RSS

Serotonin hormonu eksikliği ile homosexüellik arasındaki ilişki…

26 Eyl

Mutluluğun beyin biyokimyası ile ilgili bir olay olduğu ve serotonin hormonunun da mutlulukta önemli bir rol oynadığı uzun zamandan beri biliniyor.

Serotonin hormonu (5-hidroksitriptamin (5-HT) endokrin sisteminin önemli bir parçası olup insana mutluluk, canlılık ve zindelik hissi verir. Bu hormon, kişiye çoşku ve mutluluk vermesinin dışında vücut ısısı, kan basıncı, iştah, sindirim ve daha birçok metabolik faaliyeti düzenlemede kilit rol oynar. Eksikliği durumunda, depresyon, yorgun, keyifsizlik, saldırganlık, iştah artışı, extrem durumlarda ise intihara kadar varabilen ciddi vakalara sebep olabilmektedir.

Serotonin eksikliği cinsel tercihi etkiler mi?

Pekin Üniversitesinden Yi Rao ve ekibi bu soruya cevap aradılar ve yaptıkları araştırma ile Serotonin şaşırtıcı bir fonksiyonunu daha keşfettiler. Yi Rao ve ekibi DİŞİ FARELERDE serotonin hormonunu sentezleyen geni genetik bir müdahale ile bloke limpettiler ve serotonin bloke edilmesi ile dişi farelerin homoseksüel ilişkiye girdiklerini tespit ettiler. (Araştırmada, farelerin dişilik hormonun da bir değişiklik yapılmadığı belirtiliyor.) (1)

Not : 2011 yılında yapılan benzer bir araştırmada serotonin hormonu bloke edilen ERKEK FARELERİN sexüel partner seçmede seçici olmadığı, yani bisexüel ilişkiye girdikleri tesbit edilmişti.(2)

Mehmet Saltuerk

++++++++++++++++++++++++++
Dipl. Biologe Mehmet Saltuerk
Institute for Genetics
University of Cologne
++++++++++++++++++++++++++
 
Kaynak 1 :

Serotonin signaling in the brain of adult female mice is required for sexual preference

Published online before print May 28, 2013, doi:10.1073/pnas.1220712110
PNAS May 28, 2013

10608

 Kaynak 2 :

Molecular regulation of sexual preference revealed by genetic studies of 5-HT in the brains of male mice

Nature 472, 95–99 (07 April 2011) doi:10.1038/nature09822 Received 12 August 2010 Accepted 14 January 2011  Published online 23 March 2011 Corrected online 07 April 2011

nature1Bu blogdaki makaleler bir başka yayın organında kaynak gösterilmeden yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve kullanılamaz.
 
1 Yorum

Yazan: 26. Eylül 2013 in Allgemein

 

One response to “Serotonin hormonu eksikliği ile homosexüellik arasındaki ilişki…

  1. atasagun

    25. Kasım 2013 at 12:20

    MUTLULUK HORMONU SEROTONİN İÇEREN YİYECEKLER

    Nörotransmitter olan ve beyin tarafından doğal olarak üretilen serotonin duygu durum, uyku ve iştahı yakından ilgilendiren bir kimyasaldır. Tiamin ve folik asit gibi B kompleks vitaminleri serotonin üretimini etkiler. Doktorlar depresyon geçiren kişilerde beynin serotonin düzeyini yükseltmek için antidepresanlar kullanırlar.

    Bazı besinler serotonin üretimi arttırmaya yardımcı olarak ruh halini yukarı taşır. Bunlar arasında balık ve tavuk eti, ceviz, keten tohumu, ay çekirdeği, susam, yer fıstığı, yumurtayla meyve ve sebzeleri sayabiliriz.

    Beyin serotonin üretmek için bir amino asit olan triptofan’ı kullanır. Triptofan yönünden zayıf beslenme programları serotonin düzeyinin düşmesine neden olabilir. Düşük serotonin düzeyi ise depresyon, baş ağrısı ve uyku bozukluğu nedenleri arasındadır.

    B Vitamini
    B vitamini yönünden zengin besinler genellikle serotonin üretimini teşvik eder. Kahverengi pirinç, buğday tohumu, kepekli tahılları sabah kahvaltısında tüketerek güne enerjik bir başlangıç yapabilirsiniz.

    Balık, Tavuk ve Et
    Somon, taze ton balığı ve diğer yağlı, soğuk su balıkları serotonin düzeyini arttırmak için kullanılabilir. Tavuk ve hindi gibi kümes hayvanları serotonin üretimini sağlayan triptofan için çok iyi kaynaklardır.

    Kuruyemişler
    Ceviz serotonin üretimi için özellikle yararlıdır. Keten tohumu, ay çekirdeği, kabak çekirdeği, susam, yer fıstığı, badem ve kaju vücutta serotonini artırabilir.

    Yağlar
    Omega 3 ve omega 6 yağ asitleri serotonin üretimini tetikleyici özelliktedir. Bu yağ asitleri bakımında zengin kaynaklar olan balık, ceviz ve keten tohumu yağı tüketebilirsiniz.

    Yumurta
    Yumurta serotonin üretimi için gerekli amino asitleri ve esansiyel yağ asitlerini içerir. Yumurta dışında kalan mandıra ürünleri arasında peynir çeşitleri ve süt de triptofan içermektedir.

    Meyve
    Muz, kivi, ananas, muz, erik, greyfurt, mango, tatlı ve sulu kavun ve serotonin üretimini arttırır.

    Sebze
    Mısır, brokoli, karnabahar ve ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzeler serotonin bakımından zengindir. Soya sütü de dahil olmak üzere soya ürünleri, tofu ve soya fasulyesi serotonin düzeyini sabit tutmaya yardımcı olur.

    Bakliyat ve Kuru Fasulye
    Mercimek, nohut, bezelye, pişmiş fasulye, humus veya bu ürünler ile yapılmış mercimek çorbası gibi gıdalar iyi birer serotonin kaynağıdır.
    Gönderen hastalikta ve saglikta zaman: 12:58

    Beğen

     

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: